2020-12-16
Internationell service och administration gör entré.
God service är något som alla företag vill upprätthålla, men inte alltid så lätt. För ett bolag i en expansiv utveckling blir det viktigt att inte tappa i servicegraden och ha en väl fungerade administration, både internt och externt mot våra kundprojekt.
God service är något som alla företag vill upprätthålla, men inte alltid så lätt . För ett bolag i en expansiv utveckling blir det viktigt att inte tappa i servicegraden och ha en väl fungerade administration. Därav är Driftklart mycket tacksamma att ha rekryterat Kristina Lövgren som har god service i ryggraden och mångårig erfarenhet av internationella projekt med administration och logistik. Med sikte på framtida ISO certifiering 9000 blir den interna/externa administrationen och dess löpande kvalitetsarbete av stor vikt.
Ett viktigt tillskott internt och externt.
Låt oss bekanta oss med Kristina Lövgren.
Vad ser du mest fram emot på Driftklart ?
- Jag blev rekommenderad av en vän som tidigare hade jobbat tillsammans Jorge Torres och hade goda erfarenheter från den tiden. Hon berättade att Jorge Torres hade ett bolag som sökte folk och sa att jag skulle passa utmärkt i det teamet. När vi kom i kontakt med varandra kändes det omgående rätt och det blev många goda skratt. Jag ser fram emot att bidra med min kompetens och syssla med administration som jag brinner för.
Vilken roll är det tänkt att du ska fylla på Driftklart?
- Jag kommer jobba internt och externt med administrationen. Det är ett område jag sysslat med i över 30 år på med många internationella kontakter. Jag hoppas att få vara med att stötta i projekt med många aktörer.
Nämn några saker du är extra stolt över i din karriär.
- Med Erikshjälpen var jag med och organiserade leveranser av äldre sjukhussängar till bland annat Sri Lanka, allt ifrån containers och frakter. Jag gjorde också en tid som Sidavolontär vilket gav mig möjlig-heten att bo i Kenya ca 2 år vilket var väldigt utvecklande och givande.
Ett annat projekt som ligger mig varmt om hjärtat var när ett svenskt byggbolag levererade material och supervision till ett sjukhus på Tristan da Cunha. Tristan da Cunha är en ö med ca 270 invånare och ligger i södra atlanten mellan Brasilen och Sydafrika. Det var en unik upplevelse att få vara med och vara en del av administrationen i ett sådant avlägset projekt.
Vad kan kunderna förvänta sig av dig.
- Kunderna kan förvänta sig att jag har ordning och reda samt följer upp på saker. Jag räds inte att lyfta telefonen kommunicera med alla typer av människor.
Har du några dolda talanger?
-Jag har nog två dolda talanger. Dels är jag med och sjunger i ett funkband, inget seriöst men vi är gäng vänner som träffas och spelar ibland. Sedan är jag en fena på att sy. Jag och min symaskin har varit vänner under väldigt många år och den t.o.m. följt med mig till Afrika på mina resor.